2012-07-18

Életünk térképe

Amikor májusban Beus föltöltötte a scrap.hu-ra EZT az oldalt, tudtam hogy nekem is kell egy ilyen, hisz szemtelenül fiatal korom (hihi) ellenére igen sok helyen laktam már. Aztán a tervezgetés fázisában meg is torpantam picit. A löketet egy vicces szitu adta: már ősidők óta van SMART kártyám és pár hete be akartam válatni a pontokat. A pultos csajszi cím alapján akart beazonosítani. No aztán jött a totó: Villány, Veszprém, stb.... Aztán összevissza volt, Veszprémhez a budapesti ex-lakásunk utcája, ehh....szóval maradtunk az "anyja nevé"-nél, az a biztos. :D Na de ekkor nekiveselkedtem az oldalnak...

Ami már a legelején biztos volt, hogy egy útvonalat "rajzolok" szalag befűzésével, és pont ez a része volt a leghosszadalmasabb és még csak a végeredménnyel sem vagyok igazán megelégedve. :( Azt akartam, hogy ránézésre sugallja a megtett kilométereket az oldal. Aztán kitaláltam, hogy családi "életünk térképe" lesz, és különböző színű szalagokkal jelölöm az egyes családtagok útjait, hogy még szemléletesebb legyen, hogy ki mikor "csatlakozott" a családba. :) Talán jobban sikerült volna az ötlet, ha az utolsó, 3 fős és ezáltal 3 színű költözésünk messzebbre történt volna....:)) Helyiségenként a térkép alatti kartonra röviden el is meséltem a sztorikat amolyan "Anna Peti és Gergő" stílusban. :) Ezek szerint (nem az oldalon szereplő mondatokkal):
  • piros = Anya: Villányban volt gyerek és általános iskolás, Pécsre járt középiskolába, majd Veszprémbe egyetemre.
  • kék = Apa: Székesfehérváron gyerek és általános és középiskolás, majd Veszprémben egyetemista.
  •  piros + kék = Anya és Apa: Veszprémben megismerkedtek és együtt költöztek Budapestre, ahol aztán megszületett Júlia.
  •  piros + kék + rózsaszín: immár Julival költöztek Szigetszentmiklósra.

Na de jöjjön az oldal:


Az alap egy Rayher-es papír, természetesen térképes. :) Túl sok volt az egyéb írásos rész rajta, úgyhogy szépen eltűntettem maszattal, és ezek lettek a térkép-kártyák "alátétei". A térképeknél egyébként kronológiailag alulról fölfelé kell haladni, rajtuk olvasható a szöveg:




Használtam egy kedvenc anyagomat, a dekorgumit is. Úgy emeltem ki a városok nevét a térképből, hogy szikével kivágtam őket, 3D kiemelőre ragasztottam, erre rá egy dekorgumi keretet és így ragasztottam vissza a térképre:




A címet szintén dekorgumi keretbe foglaltam, amit masztaoltam kis barna festékkel, túl élénk piros volt. Alá kávéfoltokat kreáltam és utazásos matricákkal dekoráltam az oldalt. Mást nem akartam, így is kicsit zsufi lett....


Ránézésre már látom, mit csinálnék másképp, ha újra nekiállnék, de ezzel a sok lukasztással elég végérvényes az oldal. :) Nem baj, a lényeg, hogy megörökítettem, hogy az utazócirkusz kismiska hozzánk képest. :)

1 megjegyzés: